2014. november 6., csütörtök

Tepertős pogácsa

Mivel  mostanában elég gyakran járunk a  magyar boltba,ezért úgy gondoltam,hogy beáldozom a régebben vásárolt tepertőket,és csinálok egy adag fincsi tepertős pogit.Bár biztos nem lesz olyan,mint amit Horgoson kapni a péknél,de  hát azért megpróbálkoztam valami hasonlóval.
Tehát,adott volt egy darab tepertőkrém,és egy pár szem mangalica tepertő...

Hozzávalók:

500 g  liszt
100 g tepertőkrém
só ízlés szerint
bors ízlés szerint
1 tojás
2  ek. tejföl
1 cs. élesztő
kis tej  és cukor az élesztőhöz

a kenéshez:
200 g tepertő
3 ek. zsír
só ízlés szerint

Az élesztőt langyos tejben a szokásos módon felfuttatjuk  a cukorral.Addig  egy tálba kiadagoljuk a hozzávalókat,majd hozzáöntjük az élesztős tejet is,és a gyúrós lábakat betéve a kézi mixerbe, gyors összeállítjuk a tésztát,majd hagyjuk  meleg helyen dagadni.
Míg  pihen a  puha  tészta,addig egy botmixerrel vagy annak egy másik részével a darálóval/aprítóval,masszát készítünk a tepertőből-zsírból-sóból (nyilván ha van otthon 300 g tepertőkrém,akkor ez a folyamat kimarad,mert harmadoljuk és  akkor egy harmada megy a tésztába,kér harmada meg a kenéshez) .

 Miután megkelt,elnyújtjuk,majd megkenjük a frissen készült tepertőkrémünkkel,és felhajtjuk a tésztát.

Pihentetjük ismét,és megismételjük a nyújtási,kenési és hajtogatási folyamatot,a hajtogatások között is kenjük  meg a tésztát,hogy mindenhol legyen a fincsi krémből.

Majd végül kinyújtjuk 2 centisre a tetejét bevagdossuk,és  tetszőleges nagyságú szaggatóval kiszaggatjuk ,megkenjük a tetejüket tojással , de mivel  marad a  krémből  is,így én azzal szoktam,viszont  így nem csillog  a teteje  ha megsült,és  megsütjük 200  fokos  sütőben,kb.20-25 perc alatt.

Én nem  pohárral  szaggattam,simán csak  késsel  kockákra felvágtam,kicsit  rusztikus,de  az íze  ugyan az :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése