2015. január 7., szerda

Gesztenye torta

A  szülinapomra csináltam  most ezt a gesztenyés finomságot.Itt Belgiumban nem lehet kapni gesztenye masszát,de a magyar boltban természetesen igen :)
És mivel már úgy  vágytam az ízére,így gondoltam  nem  is lehetne  jobb alkalom  rá,mint a szülinapom.Bár  karácsonyra vettem  a  masszákat,hogy  majd csinálok gesztenyepürét,de hát  annyi sütit lesütöttem,meg volt guba,és szaloncukor , tiramisu,meg  minden mi szem-szájnak  ingere,így maradt a gesztenyés finomság szilveszterre.

Hozzávalók:

a piskótához:

200 g liszt
200 g cukor
4  tojás
5 evőkanál víz
1 sütőpor
1 vaníliás cukor
2  ek. kakópor
rum aroma

a krémhez:

360 g gesztenyemassza
1 vaníliás pudingpor
fél l tej
150 g cukor
250 g vaj

tetjére:
étcsoki
tejszín

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztottam,a  fehérjét habbá vertem.A  lisztet a  kakóporral és  a  sütőporral elkevertem.A  cukrot a tojások sárgájával , a vízzel  ,  a  víníliás cukorral(én  valília  aromát használtam és  rum aromát  is),fehéredésig kevertem.Hozzáadtam  a  lisztes keveréket,majd végül a fehérjehabot is.A  tortaformát kivajaztam-liszteztem,és beleöntöttem a tésztát. Előmelegített sütőben  sütöttem,kb  fél óráig,de  az első  20 percben  nem szabad a sütő ajtaját  kinyitni!!!Mikor  kész lett,hagytam teljesen kihűlni,és ketté vágtam  a  piskótát.
Míg sült és  hűlt a piskóta,addig a  krémmel  foglalkoztam.Megfőztem a pudingot , a cukor  mennyiségből  kiemeltem  3ek.-t,ezt a pudinghoz főztem,majd  azt is hagytam  kihűlni.Mikor teljesen  kihűlt,hozzá  adtam  a   maradék cukrot gesztenyemasszát,amit előtte  villával szétnyomkodtam,és  a  vajat is,majd összedolgoztam  jó  alaposan  és  kész is  volt  a  krém.Megtöltöttem  a piskótát,került  a  krémből a  két  piskóta  közé  és a  tetejére is,illetve maradt egy kevés díszítéshez is.Előtte való  napokban a karácsonyi  sütik készítésekor  megmaradt nem kevés olvasztott csoki,így azt átmelegítettem-felolvasztottam és azzal öntöttem le a  tetejét.
Így  készült a  szülinapi gesztenye tortám :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése