2014. június 16., hétfő

a szappan

Néhány hónappal ezelőtt , mikor a  mosógépem (akkor még  1,5 éves  volt) tönkre  ment,akkor   elhatároztam,hogy teszek valamit a vízkő ellen.Elkezdtem kutatni azután,hogy milyen szerekkel tarthatom tisztán a ruhákat és  ezáltal a gépet  is , hogy ne használjak annyi mosóport,vízlágyítót,öblítőt,meg  még kitudja mit,hogy a mosógép is szeresse és mi is,de ne legyen rosszabb a  ruhák tisztaságának a minősége,minimum  ugyan  olyan  legyen.
Rátaláltam a   mannaszappan oldalon a mosódióra  és a  mosószódára,illetve  olvastam,hogy szódabikarbónával,citromlével ecettel milyen csodákat lehet művelni,nem csak a mosás terén hanem  a  lakás bármely részén.Ha  még  nem is sikerült 100%-san átállni a dologra,de a mosógép  mellől kiiktattam a szereket,maradt a teljesen természetes mosódió és ecet-öblítő 1-1 arányos kombinációj,mert  hát az illat az kell (a lelkemnek  ha másnak nem  is) . Igen ám,de azóta a mosógép ismét bemondta az uncsit,bár biztos vagyok abban,hogy nem a természetes szerek miatt,majd jön a szerelő és mondja....
Ugyan  ezen  az oldalon  olvastam az egyik blog bejegyzésben,hogy amiket a boltokban lehet kapni tusfürdők meg egyebek,mennyire nem is olyan jók,mint amilyennek előadják  mindenütt és vakítják,butítják az embereket a  reklámokban,vagy bárhol...Ezért aztán úgy gondoltam,hogy akkor megnézem  a  szappan kínálatukat  is,és úgy alapból,hogy milyen dolgok vannak ,miket lehet náluk kapni.Első  alkalommal csak egy shea vajat rendeltem,Gabinak és  tesómnak egy borotválkozás utáni kencét,anyunak pedig egy testápoló  habkrémet.Nos anyuék véleményét még úgy nem igazán kérdeztem,de én már a shea vajtól is elvoltam ájulva,biztos voltam benne,hogy  nem utoljára rendeltem  tőlük.Gabi is szereti a borotválkozás  utáni krémet,hűsíti,nyugtatja a  bőrét.Második alkalommal rendeltem arctisztító szappant,hajra való  szappant és a  zuhanyzáshoz is rendeltem 3 félét,próba ként.Hát mondanom  sem  kell szerintem,hogy alig vártam,hogy  kipróbálhassam.Az illatuk nem intenzív,sőt,jónak sem mondanám,de imádunk vele zuhanyozni és fantasztikus,hogy mennyire táplálja a  bőrünket,a szárazabb felületeket bekenjük olykor shea vajjal,de nem sűrűn,nincs szükség rá  minden nap,mert táplálók a  szappanok önmagukban is.Aztán mikor elfogyni látszott a készlet,akkor megint kiválasztottam egy néhány darabot,hogy kipróbáljunk más illatokat is,de az egészséges tincsekért szappant újra rendeltem,és  újra is fogom,nekem nagyon bevált.Mint ahogy a mosógépem megelégelte a vízminőséget,úgy a fejbőröm  is,nagyon  elkezdett korpásodni,viszketett mindig,kezdett elviselhetetlen lenni,de mióta ezt a szappant használom,azóta javuló tendenciát mutat a fejbőröm :) Amit most nem rendeltem (mert  még van) , de  azt is biztosan újra fogom,az a  coco sószappan.Én ezt az arcomra szeretem legjobban,enyhén radíroz,és nagyon jó utána az egész testem amúgy,illata amúgy ennek nincs.Amúgy a mosódióval  és  a mosószódával  is nagyon meg vagyok elégedve,nekem abszolút bevált,ami koszosabb,foltosabb,azt  előtte beáztatom,és  így teljesen  jól megfelel  az elvárásaimnak.Fél  kg-os kiszerelés  kb  fél évig elég,nem  allergén,teljesen természetes  , enyhén illatos is, nem tudok rosszat mondani,az ára olcsóbban jön ki,mint a legdrágább  mosóporok ára fél évre,szóval tényleg szuper,biztos,hogy újra vásárolom  ha elfogy.


Amiket most rendeltem,azok is leginkább szappanok,de rendeltem  a nyaralás  miatt egy kakaóvajat,naptej helyett,illetve egy kókuszvajat is,azt testápoló gyanánt,de szerintem  azt is lehet strandra vinni,sőt ehető  is,azt írja az oldal,na ennek  ellenben a többi cuccal,hihetetlen illata van,eszméletlen <3
Nagyon nagyon várom az estét,hogy sorba tesztelhessem a fincsiségeket <3


IMÁDOM <3

5 megjegyzés:

  1. De jó, hogy ezt megosztottad. És a szállítás hogy oldottad meg?

    VálaszTörlés
  2. külföldre is szállítanak,futárral 3 nap alatt itt szokott lenni a rendelésem,neten tudom követni a csomag útját,az ajtóig hozzák ;)

    VálaszTörlés
  3. En is nagyon szeretem, most varok egy csomagot, de nem akar jonni.

    VálaszTörlés
  4. Megérkezik nem sokára ,nekem még sosem késett...

    VálaszTörlés
  5. Draga Bogi!
    Nagyon orulok ennek a bejegyzesednek.
    Mikor terhes lettem, en is igy kezdtem. Eloszor a tisztitoszereket csereltem le, majd a tisztalkodot is.
    En us mosodiot, mososzodat hasznalok, folttisztitashoz (gallseif-epeszappan). DM
    Soha nem voltak illatosak a ruhaim az oblitotol, mire ratalaltam a mosoparfumre. Imadooooom. DM
    Vagy hazi oblito, 1 literhez: 9dl viz, 1 dl ecet, 10 - 20csepp illo. Csak ossze kell mindig razni, mert az illo es a viz nem keveredik.
    Csak kerlek Manna szappant neeee!
    En most tanulgatom ezt a szappanfozest, hazi kozmetikumok kesziteset es minden hozzaerto szidja a Mannat. Nagyon elszalltak.
    Ezeket egyebkent te is elo tudod allitani. A shea (finomitatlan) popsikremnek kivalo, meg meg szazezer masra.
    Nagyon sajnalom, h ennyien bedolnek a bolti idegmereggel teli Sls , koolajszarmazekokkal teli termekenek. Sajnos a gyogyszertari sem jobb.
    Ha érdekel a dolog, csinalnad magatoknak, szolj.
    En alig varom, h hazamenjunk es nekiessek.
    Cosmio.hu- n az egesz tananyag fent van a temaban. Receptek is vannak... sampon, naptej stb
    Lukrecia es Antalvali meg a nagy kutyulosok.
    Na meg innentol remélhetőleg en is az leszek.

    VálaszTörlés