2013. január 8., kedd

Magyar bolt Belgiumban

Már nagyon nagyon nagy teher volt azoknak akik rendszeresen jártak haza,hogy adtunk nekik pénzt egy listával és bőrönddel,hogy hozzanak nekünk otthoni finomságokat.Megértjük persze,de nagyon hiányoztak az otthoni ízek,és nagy nehezen rátaláltam talán az egyetlen magyar boltra itt Belgiumban.Mondjuk hozzánk nincs közel,de kevesebb mintha fizetnénk a bőröndöt,ami nagyon gyorsan kúszik felfelé,eddig 50€ volt oda vissza 1 32 kg-os bőrönd,most már csak 1 út 30€,szóval ha ezt nézzük,a benzinen nem fog múlni,hogy sűrűn járunk e majd a boltba.
Szóval nagy nehezen megtaláltam a bolt oldalát az interneten,nyakunkba vettük Brüsszelt és mentünk veszettül,remélve,hogy hazai ízeket fogunk másnap reggelizni :)
Mikor a GPS azt mondta,hogy célba értünk,természetesen sehol nem volt a bolt,pánik a négyzeten,de leparkoltunk,és gyalogosan derítettük fel a környéket. Fúúú, dimbes-dombos városrész volt ez,és többször is végigjártuk az utcákat,mert akiket kérdeztünk,és konyított valamicskét angolul,az mind mind más irányba vezetett minket,mígnem már elég közel járva Gabi megkérdezte a lottózós ürgét,hogy van e sejtése a dolgokról,és láss csodát,közelebb voltunk mint gondoltuk,egyenesen a következő sarokig,és ott balra de akkor már látni fogjuk!Így is volt,hatalmas öröm és ujjongás,OOOOOOOOOTVAAAAAAAAAN!!!!!! :D
Mikor beléptünk kicsit meglepett a mérete,a vártnál sokkal kisebb volt,talán volt 2-3 négyzetméter,és rögtön a pult,ami mögött egy aranyos hölgyike,először franciául kezdett el beszélni.Gabi megkérdezte tud e magyarul,és cukin vissza válaszolta,hogy csak egy kicsit.De míg ott voltunk és vásároltunk,nézelődtünk,elég sokat és elég jól beszélte a magyart,mire én megdicsértem,és neki megint az volt a válasza,hogy csak egy kicsit beszéli,tündéri csaj volt ;)
Hogy mi volt a boltban?Mi szem szájnak ingere...
Kolbászok,szalámik,borjú májas,disznósajt,házi kolbászok-szalámik-májasok,savanyú káposzta (fejes is),vajkrémi,piros arany,erős pista,majonéz,mustár,borok,pezsgők,fűszerek,italok,de mondta a csajszi,hogy ez egy kis bolt,van ennél sokkal nagyobb,megadta a címet,legközelebb oda látogatunk el,reméljük az is megtaláljuk.Az áraik szerintem reálisak,vagy hogy úgy mondjam,nem drágább mint otthon,vagy mint egy márkás belga valami....simán megfizethető...már amiket mi vettünk...
A Pick szalámi volt a legdrágább tételünk,ami 25 € volt,de nem az a kis rúd,hanem volt vagy 50-60 cm,szerintem ez sem drága,mert otthon sem olcsóbb , főleg ez a legnagyobb méretű....
A disznósajt egy egész tömb 5€ volt,de nagyon finom,nem csalódtunk,1 valamiben csalódtunk az a házi májas,de lehet másnak ízlik,nem olyan mint nagyapámé,nem nyerte el a tetszésünket,de ez már a mi problémánk...

Az oldala a boltnak: http://www.hungarom.be/


Remélem más ,Belgiumban élő Magyarnak tudtam ezzel a bejegyzéssel örömet okozni,nekünk nagy öröm volt az biztos :)

update: azóta van egy  bővebb bejegyzésem  is,----- itt .

9 megjegyzés:

  1. Fú Bogi, ez mennyire jó! Biztos vagyok benne, hogy bármikor, amikor mentek oda vásárolni, szebbé teszitek a napotokat!
    Hihetetlenül lehet örülni ezeknek a dolgoknak :)

    VálaszTörlés
  2. Ez bizony így van Kinga,messze a hazádtól néha egy kis hazait enni,hatalmas boldogság hormon ám! :)

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok. Én is nagyon fontolgatom, hogy valamilyen magyar boltot nyissak Brugge-ban. Mit gondoltok?

    VálaszTörlés
  4. Szia,én nagyon nagyon jó ötletnek tartom,mert egy részt közelebb van mint Brüsszel,másrészt meg nem biztos,hogy mindenki aki messzebb lakik Brüsszeltől felutazik,de ha a környéken volna a környékbeliek,inkább oda járnának mint Brüsszelbe,szerintem.A Magyarok legalább is...mert nem tudom,hogy a Belgák mennyire kedvelnék a magyar ízeket,teljesen máshogy étkeznek,mi is gondolkodtunk bolt nyitásban,mert szerintem megérné,de azért nem szedtük még össze a gondolatainkat,hogy mit is kellene tenni az ügy érdekében,egyenlőre nagy falat ez nekünk,de ha van tőkéd,próbáld meg,szerintem menni fog.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bogi!
      Megnéztem a brüsszeli boltok honlapját. Egy csomó mindenben egyezik a választékunk (nekem van egy boltom Magyarországon).
      Igazán társulni kéne valakivel, aki kint él, és szívesen dolgozna egy ilyen vállalkozásban. Február 3-án utazunk ki Brugges-be. Körülnézek ez ügyben. Február 10-ig maradunk.

      Törlés
  5. Megírod a mail címed?Vagy valami elérhetőséged?

    VálaszTörlés
  6. És persze megtaláljátok az üzletemet a facebook-on: Ínyenc Kuckó...

    VálaszTörlés