2011. október 22., szombat

Újra gyermeknek éreztem magam...

Anyával munka után elszoktunk menni vásárolgatni.Most járkálva a sorok között , megpillantottam a kacatos cuccok halmazában egy ilyet:

Több sem kellett , haza jöttünk egyből néztem vajas keksz receptet,és nekiálltam.A recept roppant egyszerű,nem kell nagy tehetség az összeállításához,még nekem is sikerült:P
Beletöltöttem a szerkezetembe,és csak nyomtam és nyomtam a formákat.Annyira élveztem,mint gyerekkoromban a gyurmázást.
A recept:

Házi keksz hozzávalókHázi keksz

  • 60 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 20 dkg vaj
  • 1 sütőpor
  • 1 tasak vanilia
  • 3 egész tojás

Házi keksz készítése

A hozzávalókat összekeverjük, félkemény tésztát kapunk


A házi kekszeket 5-6 centiméteres darabokban kivajazott tepsibe tesszük.
Házi keksz tipp! Mivel a házi keksz nagyon vékony így hamar sül, vigyázzunk nehogy megégjen. Akinek nincs kekszformázó sütőforma a húsdarálójához, az nyújtsa ízlés szerinti vékonyságra, majd recés vágóval vágjuk fel.
Házi keksz elkészítése: 30 perc + 5-8 perc sütés.


És végül,ilyenek lettek az én kekszecskéim:




Persze ezek az első sütéseim,és hát magamhoz képest szerintem szépek lettek:)

Ehhez hozzá lehet adni kakaóport,vagy citromhéjat,és a nagymamám kókuszosat is szokott sütni,eldobozolja,és karácsonykor előveszi,teával vagy forralt borral szoktuk öblíteni,nagyon jó kis csemege a hideg napokon,mikor nincs más dolgod,csak azt nézni,hogy kint ,hogy havazik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése