2013. május 17., péntek

Feri tortája

Feri ma 31 éves,és mivel nem régen költöztek ki,így hiányos még a konyha felszereltségük,sajnos nincs sütőjük,ami használható volna,mondtam Vikinek,nyugodtan hozza át a cuccokat,majd összedobjuk ketten.
Először azt sem tudtuk,hogy álljunk  neki,mert sem bevált piskóta recept,se igazi fondant  nyújtó tapasztalat,virág formákról meg ne is beszéljünk...kerestem gyors a neten egy  jónak tűnő receptet,és hát hál'Istennek jó is,el is  raktam  a kedvencek közé :)
Piskóta recept

Míg sült  a tészta,addig  elkezdtük csinálni a fondant virágokat,a vártnál sokkal  jobban sikerültek :)

A tésztát  ketté vágtam mikor kihűlt,a krémet  is kifőztem közben,hűlni hagytam,és Viki  szépen  eloszlatta a piskótán,aztán a maradék krémet  a külsejére kentük,hogy  rátapadjon majd a  fondant.

Ekkor  jött a számomra legizgalmasabb dolog a  fondant  nyújtása,lesz holnapra  izomláz tuti,de nem bánom,mert sikerült szépen egyenletesen el lapítani,és elég is lett a tortára,sőt,még vágtunk is le belőle,és sikerült szépen hójag mentesen ráegyengetni,még az oldalára is.Ezután lekentem cukros vízzel,hogy ráragadjanak a golyók,a  virágokat fogpiszkálóra csináltuk,azt csak szúrni kellett,és  végül ilyen szép lett Feri tortája:





Bár ezt a fondant készen vettük,de az egyik barátnőmnek tuti bevált receptje van,innen :)

4 megjegyzés:

  1. Hát ez tényleg nagyon szép.a FONDAN receeptett is rakd fell léci majd kiprobálom én is.puszi

    VálaszTörlés
  2. :) azt készen vettük a boltban,csak kinyújtani kellett,de egyik barátnőnek van bevált receptje,kiegészítem majd vele a bejegyzést :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ezt Tőled dicséretnek veszem :) Köszönöm :)

    VálaszTörlés