2013. június 19., szerda

Bodzaszörp




  • 24 fej bodza virág
  • 4 db bio  citrom
  • 8 liter  víz
  • 1 kg cukor
  • 2 kis kanálnyi tartósítószer

Leszedtem  a célnak megfelelő,kinyílt bodza virágokat,megmostam alaposan őket,hogy minden albérlője elköltözzön , ezután egy nagy fazék aljára helyeztem  őket,és a citromokat rákarikáztam a tetejére.A víz felét  egy fazékba töltöttem,és a cukor felét  is,mikor  feloldódott benne a cukor teljesen,ráöntöttem a nagyobb fazékban lévő virágokra és citromra,és megcsináltam ugyanezt a műveletet még egyszer,mert hát nincs akkora lábasom,hogy egyben feltudjam melegíteni az egész folyadékot,és persze a tartósítószert is belekevertem a cukros vízbe.Néha megkeverve 24 órát hagytam  pihenni.Leszűrtem,és  palackoztam.

Magában is,és egy limonádéba is nagyon finom lett,szerintem nem sokáig marad ;)

4 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem :)
    De fura, h nálatok még csak most nyílik a bodza.

    VálaszTörlés
  2. hát itt más az éghajlat,lényegesen hűvösebb van,és hát nagyon sokat esik az eső is...itt minden később van egy picit :)
    Ami a legrosszabb,hogy cseresznyét évek óta nem ettünk,mert kilója 9€,mikor haza megyünk addigra meg már nincs szezonja :( 9€-t meg nem fogok olyanért kiadni,ami nem is biztos ,hogy olyan finom,mint ami otthon a kertben van!

    VálaszTörlés
  3. Bogi idén karamellizáltam a cukrot, úgy kevertem hozzá így olyan íze lett, mint a bodzás jeges teának. Esetleg jövőre próbáld ki egy kis adaggal! :)

    VálaszTörlés
  4. Igen,a tegnap előtti adagot már én is úgy próbáltam,azt ma kell leszűrnöm,meglátjuk ;)

    VálaszTörlés