2013. június 9., vasárnap

Átültetés,és a csoda!!!Az orchideáim!

Van egy pár  orchideám,és télen azt vettem észre,hogy mindegyik bukik ki a cserépből,kinőtték őket,és már a talaj sem volt tápláló szerintem.
Vettem átlátszó cserepeket,mert a gyökereinek kell a fény,orchideaföldet is beszereztem,kevertet,volt benne minden aminek lennie kell,agyaltam,hogy mivel tehetném levegőssé  a talajt,és az jutott eszembe,hogy beáldozok párat a parafadugóimból,azt teszem a cserepek aljára.
Átültetésnél raktam egy sor parafadugót,utána egy kis földet,ezután megszórtam natúr őrölt fahéjjal,mert az fertőtlenít,kivettem a régi cserépből a növényt,letisztogattam a gyökereit,levágtam az elszáradt,vagy elkorhadt gyökereket,belehelyeztem  az új cserépbe,és beszórtam a földel ,teljesen  a cserép tetejéig.A föld tetejére apró kavicsokat szórtam,hogy legyen súlya.Ekkor egyiknek sem volt sem új levele,sem új hajtása.
Talán 2 hétre rá,kezdtem megfigyelni,hogy bizonyára jót tett nekik az átültetés,mert mind,mind,hoz új leveleket,aztán 4 hétre rá kb. a leveleik között megjelentek  a  kis dudorok,amikből később  az új hajtások lettek,és némelyik már léggyökereket  is eresztett azóta.

 Ennél bár új korában  2 szálról csüngtek a  virágok,ellenben most, egy új  szál  van,és kinyílt virág is csak három,de bimbózik,és új leveleket is hajtott :)


 Ő hozza eddig  a leglassabban  az új szárat,de már jön,és  új levelei is vannak :)


Gondoltuk,hogy  nem  létezik kék orchidea,de nem gondoltuk,hogyha  elnyílik a következő  virágzásnál már fehér virágai lesznek!Ettől függetlenül szép és  erős,ő  is büszkélkedhet új  levelekkel,nagy bimbókkal! :)


 Bárki jön hozzánk,mindenkinek  ez lesz a kedvence,mert gyönyörű  a virágainak  a  színe,és hatalmasak is!Nincs új levele,de 2 száron burjánzanak a bimbók!Szép ,tényleg! :)


Ez  a sárga pedig az én kedvencem,három új ágat hozott,amin hamarosan kipattannak  a bimbók!Különleges a színe,sárga a rózsaszínnel,talán ezért a kedvencem :)


Ő a  legújabb szépségem,nem ültettem még át,talán majd jövő tavasszal,addig el is nyílik,és a cserepét is kinövi,de most még  jó,nem bántom. :)


Ez egy nagyon hasonló színű mint ami fentebb már volt,a "mindenki kedvence",de mégsem ugyan olyan,valamivel világosabb árnyalatú ciklámen.Mikor ezt kaptam a "mindenki kedvencének" nem voltak virágai,és valószínűleg  a férjem nem elékezett,hogy van egy nagyon hasonló színű,így hát megkaptam ezt.Ez az egyetlen  virág még  abból a virágzásból van,ahogy kaptam,de  látható mellette a sok új  hajtás,ami telis-teli van bimbókkal és átültetés után új  levelet is növesztett :)


 Erről sajnos nincs virágos képem,de egy fehér alapon ,nagyon  sötét  lila  pettyes  kombót képzeljetek el.Nagyon  szép, 2. számú kedvencem! :)Bimbózik,és ennek is van új levele  is!

És van 2,amire már én sem emlékszem,hogy milyenek,mert vagy annyira régen nyíltak,vagy nem is tudom,képem sincs amiről eszembe jutna,egyszerűen nem emlékszem.DE!Bimbóznak!Várom,hogy kibontsák szirmaikat,kíváncsi vagyok!! :)



És azóta virágba borult  a  sarok!

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek az orchideáid!
    Én még nem vagyok ilyen tapasztalt orchidea téren...nagyon sokáig vártam, hogy az a 2 amivel elkezdtem a gyüjtögetést végre újra bimbózzon....eddig még csak az egyik hozott új bimbós szárat....a másikon meg képzeld a régi szár ahol letörött mini levelek hajtottak ki....nem is tudtam, hogy ilyen létezik, míg fel nem fedeztem, hogy anyósom gyüjteményében is van pár ilyen példány.
    Amúgy te az elszáradt szárakat töben vágod le, vagy még feljebb? Vkitöl azt hallottam, hogy elöbb le kell vágni, és akkor a növénynek könnyebb dolga lesz, mert nem kell újra töböl hajtania....habár elég furin hangzik, hiszen az elszáradt szár, nem fog újra visszanöni, max. oldalhajtást tudna produkálni, nem?!

    VálaszTörlés
  2. Szia!Változó,hogy mennyi idő kell nekik regenerálódni.Van amelyik elsem nyílt még teljesen,de már van új szára,tele bimbókkal,és van az ami kék volt,és most fehér,arra meg 2 éve várok,hogy újra virágozzon :)
    Mikor elnyílik a virágja,akkor szoktam ott vissza vágni ,ahonnan az utolsó virág leesett,és az alatta lévő gumónál a száron.Oéldául a sárgánál jól látszik,hogy a régi szár el lett vágva gumó felett,és rögtön a vágás alatti gumóból jött az új hajtás.Ne tőből,és ne várd meg míg elszárad.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek a virágaid. Nekem csak egy van, és most kedvet is kaptam, hogy megpróbáljak újra életet lehelni belé. Mióta megvan, egyszer hozott új virágot, de az is gyorsan leesett :( Most is van rajta új kis szár, de semmi előrehaladást nem látok rajta. Neked nagyon jól sikerült, látszik, hogy szereted őket :)

    VálaszTörlés
  4. ha még nem ültetted át,akkor ajánlom,biztos kicsi már neki a cserép,és ha régóta megvan,akkor a táptalaja sem olyan mint újonnan.Nagyobb cserép (átlátszó),friss orchidea föld,egyéb valami dolog ami levegőssé teszi,lehet szivacs is,vagy hungarocell,én a parafadugókat használtam,egy kis őrölt natúr fahéj,és meglásd,virulni fog!
    Ja és mióta megvannak,1x táp oldatoztam őket!szerintem nem kell agyon tápozni őket,2 hetente kapjon vizet,ennyi,ja és persze ,hogy szeretem őket,minden nap megcsodálom mindet ;)

    VálaszTörlés
  5. Azért ennyire gyorsan nem jött ez össze Nekem. A földnél már megakadtam, nem tudom honnan kellene szereznem egy(!) virág átültetéséhez való mennyiséget. Gabi mondta, hogy elmegyünk lopni, a Praktikernek a kiállító kert része ilyennel van felszórva hi-hi Van pár percre tőlünk egy Obi, oda azért elsétáltam, de nem láttam semmi erre alkalmasat, bár csodálkoztam, hogy van 5literes virágföld, mert azt gondoltam tuti csak hatalmas zsákos van, de nyilván az nem jó neki. Nagyobb helyet már találtam Neki, átlátszó, de mégis színes, tök jó, de úgy is van ráírva, hogy orchidea váza. Na majd lesz belőle valami....köszi az tippeket :)

    VálaszTörlés
  6. Szerintem tuti lehet kapni 5 l-es kiszerelésben is orchidea földet is.Csalóka,nem biztos ám,hogy ami a kiállító kertben van az az,mert sokan azt hiszik,hogy csak apró fa darabokba van ültetve a növény,közben nem,kevert fölt,van benne tőzeg,és sima virágföld is,meg még nem tom,de szerintem ha találsz 5 l-ben,akkor vedd meg,aztán lehet veszel magadnak mégegyet,és majd azt is át kell ültetni egyszer ;)

    VálaszTörlés
  7. szerintem az orchidea föld eleve sokkal kisebb kiszerelésben kapható, mivel speciális....és még véletlenül sem egyezik meg a gazosodás ellen használt fakéreg törmelékkel;)
    lassan nekem is rá kellene szánnom magam az átültetésre, de mivel nekem is csak 4 db van nagyon csábító a gondolat, hogy elviszem egy virágboltba (!) ahol majd átültetgetik nekem.....anyu amíg az elején neki is csak 1-2 volt mindig azt csinálta;)

    VálaszTörlés
  8. Hát biztos szakszerűbben ülteti a virágos,de én örömömet leltem abban,hogy én magam "tehetek jót velük" , meghálálták <3

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörűek, csodás gyűjteményed van :) Nekem is van olyan sárga rózsaszínes középpel, rengeteg virágot hozott, de át kell ültetni, mert már nagyon kinőtte a cserepet. Jegyzem a tippjeidet.

    VálaszTörlés
  10. most olvastam,hogy a cserép ne legyen sokkal nagyobb a jelenleginél,mert,hogy akkor csak a gyökereit növeszti.Azt nem tudom,hogy mennyi gyökere növekedett azóta mióta átültettem,de nagyobba ültettem,sokkal nagyobba és mégis virágzik...

    VálaszTörlés