2014. február 20., csütörtök

Fekete kagyló-pirítóshoz

Elég sűrűn eszünk mostanában tengeri cuccokat,bár én eddig is szerettem nagyon,de a Férjem mostanában kapott csak rá az ízére.Tegnap mikor haza ért egy csomag fekete kagylóval köszönt be a konyhába,nah,többet se kellett  agyalnom,hogy mi  legyen a  holnapi kaja,azaz a mai :)

Megtisztogattam a kagylókat,lekapargattam késsel a rátapadt apró tengeri nyavalyákat,amik ki voltak  nyílva azokat már dobtam  is ki,többször átmostam őket jó alaposan és félre raktam.
Vajon ,egy hagymát  megpároltam,fél  citromot és egy csili paprikát karikáztam fel,majd lefedve főni hagytam.Ezután 2 dl fehér  bort öntöttem  hozzá,sóztam,borsoztam és beletettem  a kagylókat.Lefedve 10 percig főztem,majd a petrezselyem zöldjét is hozzáadtam és további 5 percig   fedő nélkül főztem.Mikor az idő letelt és minden kagyló teljesen kinyílt,elővettem egy kisebb serpenyőt,egy kevés vajat olvasztottam  fel,a kagylóhéjakból kiszedtem a  kagylókat,a serpenyőbe raktam,egy kis levet öntöttem a főzőléből a vajhoz ,sóztam,borsoztam, fokhagymát is tettem hozzá,és addig sütöttem míg el nem forrta a levét,és csak a szaftja maradt.
Kenyeret szoktunk pirítani hozzá,azzal falatozzuk :)
Reggelinek,könnyű vacsinak is szuper,nálunk ma vacsira lesz ;)

Ha egy egész pirítósra 35g-ot  rakunk (egy adag) ,akkor az 59 kcal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése