2014. szeptember 15., hétfő

Túrógombóc

Nem vagyok az a fajta,akinek minden sikerül elsőre,sőt sokadjára sem sokszor...Így voltam a túrógombóccal is,nagy mumus volt,míg meg nem találtam azt a receptet,ami halál egyszerű  és tuti szép gombócok lesznek végül.

Hozzávalók:
500 g túró
0,5 l tej
150 g gríz
5 ek cukor
2 vaníliás cukor
200 g  zsemlemorzsa (több ha hempergetésen kívül ,szórni is szeretnénk a gombócokra)
annyi olaj,amennyin a zsemlemorzsát megpirítjuk,én  ezt nem méricskéltem,szemmértékkel csináltam.

A tejet a grízt és a cukrokat feltesszük főni,gyakorlatilag tejbegrízt készítünk,jó sűrűre főzzük,állandó kavargatás  mellett figyelünk,le  ne kapja az alját.Ha kész,félre tesszük,hűlni hagyjuk.Addig megpirítjuk a zsemlemorzsát,ha langyosra hűlt a gríz,hozzá keverjük a túrót,jól eldolgozzuk(én kézzel csináltam),majd  szépen gombócokat formázunk,meghempergetjük a morzsába és gyakorlatilag kész.Cukrozott tejföllel tálaljuk :)



Jó étvágyat ;) !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése