2013. július 12., péntek

Virslis kifli


Sosem csináltam még,de csak még ilyen  tésztát sem,úgyhogy kicsit félve vágtam  bele az egészbe....

500g liszt
3dl tej
1 evőkanál cukor
fél élesztő
ízlés szerint  só
1 dl  olaj
8-10  darab virsli
1 tojás sárgája
1 evőkanál tejföl
ízlés szerint magvak,vagy fűszer a  tetejére


A tejet felmelegítem,a cukrot elkeverem  benne,és az élesztőt felfuttatom.Míg az élesztő pihen,addig  a lisztet a sóval összekavarom,ha  az élesztő felfutott hozzáöntöm a  liszthez,és összegyúrom a  tésztát,ha kész,az olajat is hozzádolgozom.Fél órát hagyom kelni,meleg helyen.Addig a  virsliket félbe  vágom,előkészítem.
Miután megkelt a  puha tészta,1,5  cm nyújtom,csíkokat vágok,és a  csíkokba tekerem a virsliket.A tepsibe helyezem őket,és a tejföllel  kikevert tojás  sárgájával megkenem a tetejüket,én köménymagot,és  rozmaringot szórtam rájuk.Előmelegített  sütőben,180 fokon  15-20 perc alatt aranysárgára sütöm.


Mire  megsült a második  adag,az első  elfogyott,úgyhogy ezek után nem  aggódtam,hogy ízlik  e a  fiúknak. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése