2013. október 20., vasárnap

A vérvételi sütikóstolás-dió és gesztenye szedés-röviden, egy fárasztó nap

Pénteken  , most már  megelégelve,hogy a  magán  dokiknak nincs  novembernél  előbb időpontjuk  bementünk a klinikára,remélve,hogy megnyugodva és kérdőjelek nélkül  távozunk majd.Nem így lett,mert  orvos hozzám sem  nyúlt,meg sem  nézett,küldött  vérvételre.Mentem,szúrtak,levették,és  kilépve az ajtón  Gabi sajnálkozó tekintete fogadott,és  közölte,hogy úgy  megsajnált mikor mentem  be,kárpótlásul  menjünk,és  vegyünk sütit.Ezen mondat hallatán  már nem  is emlékeztem az előző percek "rémes  és fájdalmas" képeire :P A pékségben végül vettünk egy fincsi kalácsot,egy fánkot Gabinak,nekem  egy katica sütit,és  mivel Vikihez mentünk ezek  után reggelizni,megleptük Vikit egy kávé  ízű gyönyörű  sütivel.
enyém

Vikié

Viki főzött  teát,a  friss kalácsot megkentük vajjal  és majszoltunk jó sokáig,beszélgettünk,hogy  mi  legyen a  nap  további  részében  ha  már  Gabi  kivett egy szabadnapot,hogy elkísérhessen orvoshoz.Közben hívott apa,hogy menjünk  el  a helyre  ahol  dolgozik,mert fogott  4  halat,el kellene  hozni,hogy  ne  vegyék észre,hogy horgászott  munkaidőben a  kastély vízárkából (egy 500  éves belülről leégett kastélyt csinálnak,gyönyörű) . Elmentünk hát  a  halakért,megnéztük  a  kastély  zugait,a  konyhát  és a  titkos  átjárókat,ahol  a  cselédek  közlekedtek  annó,a szobákat,amindent...hatalmas  ,mint  egy szellemkastély  úgy néz ki jelen állapotában.  Alig lehetett  minket elrángatni Vikivel,maradtunk  volna még  még  még :) De mentünk,nehogy baj  legyen,hogy  ott vagyunk az építkezésen.

Megkerülve  a  vízárkot,de  már  nem  a  kastély  udvarának  a területén,volt egy  park,vagy  nem  is tudom,csak  egy  erdei  sétány vagy valami  olyasmi,
végig  diófák  voltak a  folyó  mentén,és  a  végén  egy szelídgesztenye  kiserdőt is  leltünk,naná,hogy  bementünk és felszedtük  amit úgy  láttunk.

A  gesztenyés erdőben  voltak  gyönyörű  gombák  is  csináltam  fotókat  is.

Másfél  szatyornyi  diót szedtünk Gabim  segítségével.Gabi talált egy  jó vaskos  botot,azt dobálta célirányosan  az általunk parancsolt  irányba,és  a  dió  csak  hullott,mi  meg hajoltunk,szedtük  míg  volt,kb.  30  fát  kopasztottunk  meg  nemes  termésétől,hát   Istenem,leleményes  magyar  feltalálja magát,biztos  nem  fogom   héjastól  5€/kilójáért megvenni a   boltban.Jöttek  ott idős emberkék,de eszükbe nem  volt  bottal  dobálni a  fát,hogy valamit szedjenek   is,hogy haszna  legyen  a  napnak,csak  lestek   a  buta Belgák,hogy  nekünk  ,hogy lett tele a  szatyrunk.

A gesztenye  azért  volt  nehezebb,mert  nagyon szúrt,de  annak  meg 10€  kilója,szóval  nem  érdekelt  mennyire   szúr,ott  ingyen volt :P Jött egy  Belga horgász  bácsika,hogy  a  gesztenye  szúrós kérgét  ,ne hagyjuk  az  úton (ott  tapostunk  rá,hogy  kijöjjön  belőle  a termés),mert  akkor  észre veszik  a   (buta)Belgák  és  majd  ők is ide  jönnek.Rugdostuk vissza nevetve,hogy ennyire  satuk,hogy 10 €-t veszik a  balgabelgák :) hihihihihiiii

Mire  végig  jártuk  az egész sétányt,jól  elfáradtunk,kimelegedtünk,átáztunk,beáztunk,sarasak-avarosak lettünk,de elégedetten  vigyorogtunk  mikor  Vikiéknél  kiterítve az asztalra  láttuk,hogy  megérte fáradozni :)

1. Jól tettétek, hogy szedtetek diót meg gesztenyét;)
    A baba-blogodra kérhetek meghívót? tail@freemail.hu email címre küldhetnél egyet! Kíváncsi vagyok nagyon:D