2013. október 26., szombat

Tervek a nappali-konyha-étkező-előszoba átalakításához

Kicsivel több mint 1  éve lett festve,nem terveztünk festeni ebben az évben,de valószínű,hogy még idén sort fogunk rá keríteni,mert sajnos nagyon lekoszolódott a fal :(
Főleg itt a laptop mögötti rész,és hát a mostani helye előtt az étkező asztal mögött volt,az is  nagyon gáz,bár  most takarjuk egy polccal amin a poharak és az  italok vannak,na  és  hát  a  konyha is most már elég gáz,főleg,hogy halat pucoltam minap,bár lemostam a falat,de hát na...
Tehát  úgy alapjaiban véve ráfér a festés,meg már a rózsaszínt sem szeretem,így rávettem a férjem,hogy vegyünk valami jól fedő,de olcsó festéket,meg kinéztem egy fotótapétát és hát rögtön beindult a képzelőerőm :)

Az egész teret egyszínűre szeretném,

ez a két szín  között vacillálok,
és a fotótapéta pedig ez lenne:





a buborékos-fotós falra szeretném a fotótapétát .

A felső szekrénysort  szeretném lerakni az alsó szekrénysor tetejének a magasságába,a  fotótapétás falra majd,szerintem  3 fog oda férni,nem tudom,nem mértem még le.
 nem  tudom  mennyire tudjátok elképzelni ezen firkálmányom alapján,én alig  várom,hogy belekezdjünk,szerintem szupi lesz :)

Egy szekrényt alulra tervezek,és még akkor mindig marad 1,amit meg szerintem a radiátor melletti szekrény tetejére fogok rakni.A három  polcot  pedig  egy sorba,folytatólagosan  a tv fölé,így lesz 1 hosszú polc.Hogy  ne  legyen nagyon üres a fal  a tv mögötti részen,arra gondoltam,hogy  a kimaradt fotótapétából vágni fogok ki szabálytalan ,  kisebb-nagyobb köröket,kicsit meg gyűröm,lehet rakok  kisebbet a  nagyobbra,és parafadugót leszeletelek vékonyabb-vastagabb karikákra,az lesz a "virág" közepe,és így ragasztom majd fel "raj" szerűen a  falra,valamint a  plafonra  is felfogom majd "futtatni" a "virágrajt".
Az alap ötlet ebből jött:

aztán agyaltam és agyaltam,hogy lepkék helyett mit lehetne,mert a lepkét esetleg gyerekszobába el tudom  képzelni,de  nappaliba nekem nem tetszene...
Aztán találtam  ezeket:



 de leginkább ez tükrözi az elképzelésem,csak a  tapéta maradékából,és parafa középpel :) de lehet a parafa korongokat majd csak magában is rakok  fel egy párat,ide-oda a virágok közé elszórtan.
Aztán,mivel van egy csomó parafám még,így arra  gondoltam,hogy a tv fölé még egy "B" (mint Bogi) egy "&" és egy "G" (mint Gabi) betűt is fogok majd csinálni,és a betűk körül kezdődik majd a virágraj,és onnan futnak majd fel a plafonra.
Ebből  jött a parafadugó betűk ötlete:

Mivel az általam csinált takaró tartó dobozka kezdi felmondani a szolgálatot,így arra gondoltam,hogy nagyon szép régi ládák vannak a használt boltban,ráveszem a férjemet,hogy vegyen nekem egyet :)
 Ezen túl vannak szép lámpásaim amibe gyertyát lehetne rakni,ráveszem  végre a  Férjem,hogy csiszolja le,és fesse le nekem.

Valahonnan  kapta  ahol dolgoztak,de már nem volt rá szükség,így elkapta.Vannak ilyen  állványos alumínium,vagy valami fém "szobrok" is,

azokat is csak meg kellene csiszolni,és lefesteni,tök jól mutatna szerintem.

Az étkezőbe szeretnék egy legegyszerűbb,legolcsóbb vitrint,hogy ne lepje a  por a poharakat (annyira) , és mivel felszabadulna  az egész falfelület,egy régi ajtót tervezek oda,aminek az üveg részéhez fotókat illesztenék be,valahogy így:
 :)
Alá  pedig  egy raklapból  készült  italos polcot,ilyet:
csak egymás  mellé  vagy 3-mat,mert   1  nem  volna elég,no meg hát bármi mást  is belelehetne  rakni dísznek.

A konyhában is volna  egy   icipici változás,kettő  raklapot tervezek oda,egyet simán csak a  falra fúrva,polcnak,és egyet pedig vízszintbe a  pult fölé,amit  lánc tartana.A kávés  "Szép  napot" feliratom  is  megmaradna,csak  egymás alá  kerülnének   a  szavak,a  betűk  pedig szorosan egymás  mellett,hogy elférjen,alá pedig  a kanalas-villás óra.
a  rajz gagyi,de  én eltudom képzelni,és szerintem  tök  jó  lesz,bár   én nem  edényeket szeretnék majd lelógatni róla,a tetejét  szeretném  majd  inkább kihasználni.

 Ez a számítógépes asztalka aminél most pötyögök,vissza kerülhetne az étkezőhöz,az asztal mögé,a falra akasztott fotósajtó alá,így felszabadulna egy egész falfelület,bár van egy kulcstartós kis lim-lomos akasztós izé,de nem szeretem,így ide is egy polcnak álmodtam meg egy raklapot,valahogy így:
Kis kampókat ,akasztókat raknék az oldalára,hogy a kulcsoknak azért meglegyen a helyük.

Az előszoba is katasztrófa,a nagysága miatt vagyok leginkább ki,mert elég picike,és a cipős szekrény miatt teljesen nem is nyitható az ajtó,szóval kicsi is ,zsúfolt is,és tetszeni sem tetszik,átmenetileg jó volt,de ha pénzbe sem kerül és változtatható,akkor miért ne?!
Ilyenre gondoltam:

a kettőt összekombinálni,felülre akasztós a kabátoknak,lent pedig csak simán bedugni a cipők orrát...nem foglal helyet,praktikus is,szerintem szuper,mivel kék kockás a fal,így arra gondoltam le lehetne kenni a raklapokat kékre :)

Hát ennyi,alig várom,hogy neki álljunk :) ha kész,hozom a képeket :)

2 megjegyzés:

  1. WOW....szuper ötleteid vannak....igazi kis DIY lady bújt el benned
    nagyon kíváncsi leszek a végeredményekre!!!
    egyedül azt a 3D-s virágokból álló fal dekot nem tudom elképzelni
    lehet nem vagyok elég fantáziával megáldva;)

    VálaszTörlés
  2. Te sem bírsz magaddal folyton alakítanál :D

    VálaszTörlés