2014. március 19., szerda

Hájas kifli (háj nélkül)

Nyáron ,  Unokanővérem lakodalmakor,a sátordíszítéskor ettem ezt a se nem sós,se nem édes,vagy éppen amilyennek készítjük olyan,de a díszítéskor  éppen úgy "alanatúre" volt megsütve,nem volt benne semmi,és mégis etette magát,annyira finom  és puha volt.

Azóta eszembe  volt,hogy elkérem a receptet,de mindig  valahogy elmaradt,aztán tegnap  eszembe jutott,mikor  itt  böngészgettem,gyors  rá is kérdeztem,hogy el  ne  felejtődjön megint.

Jött is a recept frissiben.

Hozzávalók:

1,25 kg liszt
1,5 élesztő
25 g só
100 g cukor
1  tojás

és  a háj  helyett  0,5 kg margarin
tojás a kenéshez

Nem kell  az élesztőt futtatni,egy tál  aljába halmozzuk  a  lisztet, fészket csinálva a  közepébe ,a többi hozzávalót  is beletesszük ( kivéve a margarint ),mindig annyi vizet  adunk  hozzá,hogy a tészta összeálljon,se  többet ,se  kevesebbet (nekem belement a 8 dl),de  ezt majd  közben  lehet érezni,hogy mennyit igényel.Jól összedolgozzuk(azért a vízzel  óvatosan,mert nem szabad túl  lágynak lennie a tésztának),mikor kész kinyújtjuk és a margarinból  csipkedünk rá,belenyomkodva,hogy mikor összehajtjuk,akkor  ne  potyogjanak le a margarin darabkák,



majd összehajtjuk  és hagyjuk  pihenni 15  percet,ezután még  2x megismételjük ezt a nyújtás-margarin csipkedés-összehajtás-pihentetés sorozatot.

a 4. összehajtás után 20  perc  pihenő,és utána kinyújtás után lehet háromszögeket vágni a tésztából,

feltekerni kiflinek és tojással megkenni a tetejét,sütőbe dugni ,10-15  perc alatt  160-170 fokon szép  aranysárga sütni.

(Ha édesre szeretnénk,meglehet tölteni feltekerés  előtt lekvárral,majd ha kész porcukorral leszórni,ha sósra szeretnénk,akár  lehet belerakni,kolbászt,vagy virslit,vagy sajtot  meg bacont,a sós kiflik esetében a tetejére lehet szórni szezám vagy kömény magot is,de  pogácsának is kilehet szaggatni,sajttal leszórni a tetejét)

Én csináltam ma ilyet-olyat-amolyat,mindegyikből ,hogy  ne legyen unalmas :)
kolbászos-sajtos


barack és szilva lekváros

A tésztája remekül sikerült,nagyon könnyű és levegős és leginkább a croissant tésztájához tudnám hasonlítani,bár  azt még  nem csináltam,nem tudom mi kell bele,de szerintem tök hasonló lehet...
Nagyon finom lett :)
Köszönöm a  receptet Lívinek és Évának ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése