2014. március 29., szombat

Gabi,Joci,Benett névnap nálunk :)

Linda beteg volt múlthéten mikor József és Benett névnap volt,de a hét elején meg Gabinak volt a névnapja,múlt héten nem is találkoztunk Lindáékkal,így a kellemest a hasznossal összehozva , ma átjönnek Lindáék,hogy cseverésszünk kicsit.Áthívtuk persze Vikiéket és Anyuékat is,szóval nekiálltam reggel elég hamar az ételeknek,hogy estére  a hidegtálhoz kihűlhessenek,a sali meg összeérjen.

Viki brownie-t süt , fehér csoki krémmel , Anyáék inni hoznak, Linda gyümi tortát süt , meg sós-sajtos stanglit.

Én mára 3 féle hideg nyavalyával  készültem és 1 salátával.

Mégpedig:

Sajttekercs:

9 szelet sajt
valamennyi plusz reszelt sajt
9 szelet sonka
5 db tojás
100 g vaj
100 g sajtkrém
1 tk. mustár

bors
petrezselyem levél

Egy alufóliát teszünk a tepsibe és ráfektetjük a sajtszeleteket úgy,hogy fedjék  egymást.Annyi sajtot reszelünk rá,hogy fedje háló szerűen,kb.  mindenütt.Bedobjuk a sütőbe  kb.3-5 percre,épp,hogy csak megolvadjon-összeolvadjon.A megfőzött tojásokat szétválasztjuk,a fehérjékhez hozzáadjuk a sajtkrémet,sót,borsot ízlés szerint, és a petrezselyem zöldet.Botmixerrel összetörjük és rákenjük a kihűlt  olvasztott sajtszeletekre.Aztán rátesszük a sonkaszeleteket.A tojás sárgájákhoz  hozzákeverjük a mustárt és  a vajat,ezt is ízlés szerint sózzuk-borsozzuk,és ezt is eloszlatjuk a sonkák tetején.Ekkor az alufólia segítségével szorosan feltekerjük,ha feltekertük akkor fogjuk és az alufóliát kicseréljük alatta,befóliázzuk,a végeit erősen próbáljuk megszorítani,és kicsit az asztal felületén meg forgatjuk mint a nyújtófát mikor tésztát nyújtunk,hogy szépen eloszlassuk belül a dolgokat,hogy egyenletes ,szép legyen mindenütt a "csiga" szeleteléskor majd.Hűtőbe rakjuk,hogy dermedjen.Pár óra elteltével szépen lehet szelni.

Sonkatekercs:

12-13 szelt sonka
50 g vaj
50 g liszt
2 dl tej
100 g vaj
80 g torma
200 g túró
100 g tejföl

bors

díszítéshez: paprikakrém,petrezselyem zöld vagy saláta levél

Az 50 g vajat és lisztet megpirítjuk,szép zsemle színűre,felöntjük a 2 dl tejjel , besűrűsítjük,majd hagyjuk kihűlni.Ha kihűlt adjuk hozzá a 100 g vajat,tormát,keverjük el jól és felezzük el a masszát.Egyikhez hozzá adunk egy kanál túrót,a többi túrót a másikhoz adjuk.A tejfölt ahhoz a masszához rakjuk,amelyikben a több túró van,láthatóan ez lesz a hígabb massza,ez lesz majd a töltelék.Sózzuk,borsozzuk mindkettőt,ízlés szerint,majd a hígabb masszával megtöltjük és feltekerjük a sonkaszeleteket.Egy habzsák segítségével a (keményebb massza lesz a díszítő massza) sonkák végeit betömjük és akár a tetejükre is lehet nyomni a krémből.Paprikakrémmel díszíthető és mivel a petrezselymem elfogyott,így saláta levéllel dekoráltam még.

Töltött karaj:

itt mennyiségeket nem tudok írni szemlátomással és érzékkel csináltam mint amúgy elég sok mindent...

Egy nagy egész karajra lesz szükségünk,közép tájékon bevágtam,és óvatosan a szélei felé vágtam vízszintbe,hogy a lyuk kellő nagyságú legyen,tölteni lehessen.Befűszereztem,most mexikói fűszerkeverékkel,de szerintem ez is ízlés és hangulat függő,gyakorlatilag bármivel fűszerezhető.

A töltelékbe egy hagymát aprítottam,3 gerezd fokhagymát,fél pritamin paprikát,1 tojást,3 nagy fej gombát,borsót és szalonnás darált húst is raktam bele,picit sóztam,borsoztam ezt is.Majd megtöltöttem vele a husit. Alufóliába csomagoltam és pihentettem egy éjszakát,hogy jól átjárják az ízek.Ma reggel annyi volt a dolgom,hogy bedobjam a sütőbe fóliástól és pároljam úgy , minimum 1 órán át,majd a fóliát levéve,mikor már átfőtt,maxra tekertem a sütőt és gyors megpirítottam a tetejét.Hagytam ,hogy kihűljön és gyönyörűen lehet szeletelni.



A saláta pedig...
Lehet francia salátának is hívni,de nem ez másabb egy kicsit,finomabb,szerintem legalább is.Legyen a saláta neve :

Bogi saláta:

A hozzávalók itt is elkészítési mennyiségtől függenek,én itt sem grammozgattam ki a dolgokat,csak csináltam,amennyit jónak láttam.Tettem bele almát,sajtot,borsót,répát,hagymát.Tejfölt,majonézt,tejszínt,cukrot sokkal többet mint sót,egy ici-pici borsot,citromlevet.


Hát ennyi felőlem  kajatéren a mai nap,most már csak a lakást kell összedobnom, aludni is szeretnék délután egy nagyot,mert fáj a fejem,de várom már az estét nagyon!

Mindenkinek kellemes hétvégét kívánok,egyetek igyatok finomakat,nincs is annál jobb dolog :) 


Update-az este jól sikerült :)

 Benett
Zita

 Zita és Benett

Zizu és a csocsó

Beni és a csocsó

elvan a gyerek ha játszik :)

Beni csocsózik még  mindig

Gabi-Beni-Linda

Benike

 itt mi csocsózunk,nagy a koncentráció

Feri és Beni


Feri-Beni-és a busz esete
mert asztalon lenni jóóóóóóóóóóóó :)

Vikivel

no  és a hozott  gyönyörűségek <3

Viki Isteni brownija fehércsokis  mascarpone krémmel


Linda fincsi fahéjas  csokis muffinja,cuki színes cukor confettivel

 Linda sajtos pogija,nyammm :)

Lindi tortája,ami nem lett felvágva,de ami késik nem múlik,jó lesz vasárnapi ebéd után :)))
köszi Lindaaaaa





1 megjegyzés:

  1. hmmmmm..... minden nagyon ínycsiklandó <3 Gabinak utólag is Boldogságosat :)

    VálaszTörlés