2014. március 15., szombat

Rákóczi túrós





Mivel  még mindig maradt a túróból amit  otthonról hoztunk,így az utolsó adagot úgy gondoltam ,hogy  eme süteménynek fogom szentelni,ami személy  szerint a  kedvenc süteményem.

Hozzávalók:

100 g  porcukor
200 g vaj
300 g liszt
fél citrom reszelt  héja
2 tojássárgája

Ezen összetevőket gyors összegyúrjuk,és hidegre tesszük.

A túrókrém hozzávalói:

750 g  túró (nekem már csak 600 g  volt itthon)
100 g  mazsola (elhagyható  aki nem  szereti,én 60 g-t  raktam bele)
1 cs.  vaníliás cukor
3 tojássárgája
fél  citrom  reszelt  héja
5-6 ek. cukor

Ezt a  masszát is jól összedolgozzuk.

Egy tepsit  kivajazunk-lisztezünk,akár  kézzel  is ellehet dolgozni benne a  tésztát,de  nyújtani  is  lehet.Betesszük az előmelegített sütőbe,süssük  170  fokon  kb.   15 percig,míg szép  arany  színe  nem lesz.
Ezután  kivesszük,rákenjük a túrós  masszát,felverjük a  tojás  fehérjéket félig,hozzáadunk 5-6  ek.  cukrot  és kemény  habbá verjük.Ezután ízlés  szerint díszítjük a tetejét a  habbal,de  hagyjunk  közte helyet (ezért leginkább rácsosra szoktam a  tetejét a  habbal dekorálni),mert a hézagokat lekvárral kell  befedni.Ezután  visszanyomjuk a sütőbe,és  még 25 percig  sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése