2013. november 11., hétfő

Ölelkezzünk Bruggeben

Hivatalosan november 7-én voltunk 10 éve együtt,de  ilyen-olyan nehézségek miatt,az ünneplést,a romantikázást  áttettük vasárnapra.
Nem volt  betervezett program,nem voltunk sehol időhöz kötve,szóval reggel aludtunk vagy 9-ig :)
Felébredtünk,megreggeliztünk,elszaladtunk anyuékhoz tiszta ruháért,mivel ott mosunk most már 1 hete,mert az én gépem benyomta az uncsit,talán majd a héten már jön a szerelő...és ezek után elindultunk.Előtte azért néztem neten parkolóházat,annak a címét bepötyögtük a gps-be és már suhantunk is.

Ahogy a városba értünk,tátva maradt a szám,a csipkézett háztetők látványától,a lovas hintók úgy közlekedtek mint az autók,megszokott dolog,és nem gondoltam,hogy ennyire sok ember lesz,és azt sem gondoltam,hogy ilyen nagy ez az egész.




Megtaláltuk a parkolóházat,volt is hely,bár ezen csodálkoztam.És a végén derült ugyan ki,de ez is nagyon pozitív azt hiszem,hogy a város közepén parkolva csak 1€-s a  parkolási díj/óra.Szerintem ez azért nagyon barátságos ár,mert Antwerpenben pl. sokkal drágább azt hiszem,ott 3 óráért fizettünk 8€,itt pedig 5 órát töltöttünk el,és 5,10€ fizettünk :)

Elindultunk hát felfedező utunkra,célba vettünk egy kiszemelt utcát,és gondoltuk csak kikötünk valahol :)
Mentünk igazából a tömeg után,azt gondoltuk,ők biztos tudják merre mennek :P Először egy piactéren keresztel vezetett utunk,de ott bele is botlottunk az első olyan dologba amiről Brugge híres a csipke kirakatba.Akkor még az elsőbe,de aztán persze észre vettük,hogy kb. minden 3. kirakat csipke bolt,de nem bántuk,annyira szépek voltak,hiába volt szinte mindenütt ugyan az a kínálat,mármint csipkéből,majdnem mindegyiknél megálltam ,nagyon szépek voltak tényleg :)

















Persze rögtön az első bazárosnál meg kellett állni,és hűtőmágnest venni ,végül vettünk 3-mat is,3 épületeset,aminek az aljában a bolt a 3 fő szimbólumot ábrázolja,a csokit,a sört,és a sült krumplit.De csipke nélkül nem szerettem volna eljönni,így én választottam egy "G" betüt a kulcscsomómra,Gabi meg egy "B"-t :)
De voltak nagyon szép csipkés ruhájú porcelán babák is,és nem is voltak drágák,legközelebb biztos választok majd 1-et :)
Ebben a kis utcában láttuk  meg az a csokiboltot is amihez hasonlót utána sem láttunk,voltak boltok,de mindenke 2 más volt a stílusa,de én ebbe szerettem volna bemenni,mert ez olyan igazi mesebeli csokiboltnak  tűnt <3
És  hát igen,a választásunk jónak bizonyult,mert  Gabi csak azt mondogatta,hogy mit szeretnék,válasszak,de én csak nézelődtem,topogtam,a nyálam nem  csurgott,de csak azért mert erősen koncentráltam,hogy a szám ne nyissam ki :) Mire végre  erőt vettem magamon,hogy  nyál fojtva  megszólaljak,hogy melyikből is szeretnék kérni,eltelt vagy negyed óra :D Felsorolni sem tudnám,hogy  mik voltak ott,és  mennyi,és milyenek,egyszerűen lélegzet  visszafojtva bámultam őket,gyönyörű volt mind :)






















Itt a  csokivásárlás úgy működött,hogy kérdezték,hogy celofán  csomagolásba kérjük  vagy dobozkába,mi a  dobozra szavaztunk,ekkor  lehetett választani  3  méretű dobozból,a legkisebbet választottuk,az volt 12€ valamennyi,nem emlékszem  pontosan,és kerekítsünk,a 13€-s  dobozkába olyan csokikat raktak  és annyit amennyit mondtunk.

















Mindegyik  ízből  kértünk kettőt,és  így  is  maradt egyetlen egy csokinak hely a dobozkában,szóval  bővel elégnek  bizonyult a legkisebb doboz,és hát nem tudom  szavakkal  leírni,hogy mennyire finomak voltak,bár még csak 1-2 kóstoltam belőlük,de hát na...nem hiszem,hogy létezhet ennél finomabb csokoládé a világon.
Egy  másik pult mögül is  válogattunk volna,de mondta az eladó hölgy,hogy vannak nekik készen becsomagolt vegyesen összeválogatott dobozaik,abból is 3 méretű,abból is csak szerényen a  legkisebbet vásároltuk  meg de hát atyaééééééég.....

















leírhatatlan volt,mind a bolt,mind a csoki látványa,és íze is....a kis  apró bonbonokon kívül,vettünk még táblás csokikat is,választottam én 3-mat és Gabi is :)


Én a  levendulás,csillagánizsos és cuberdon belga cukorkás csokikat választottam,Gabim pedig babelutte (karamell cukorka) csokit ,mentás csokit és a szintén belga ,híres  keksz  a speculoos darabkás csokit választotta 3-nak.

A  táblás csoki gyönyörű csomagolása:
                         
                       

Kilépve újra a macskaköves utcácska köveire ,hátunk mögött a varázslatos csokibolttal ,egyszerűen hihetetlennek tűnt az egész,hogy ilyen valóban van,létezik,nem  csak  a  filmekben és a mesékben.Régen kedvenc  filmem volt A csokoládé című film,Franciaországban játszódik a történet,melyben egy nő a lányával vándorol folyton  az északi széllel,és városról városra mindig nyit  egy csokiboltot,amit az emberek rossz szemmel néznek,mert akkoriban minden mi  picit is jó volt,ami pici kis élvezetet nyújtott az embereknek az bűn volt,és így a csoki is,főleg böjt idején.Na de aki nem látta annak nem mesélem tovább a történetet,mert nagyon szép kis film,és ,hogy ne kanyarodjak el nagyon a témától,szóval mindig is szerettem volna elmenni egy ilyen boltba ,amilyen a filmben is van,és ez most valóra vált <3

Folytatva sétánkat az ókori falak között,egy gyönyörű szép sütemény-teasütemény bolton akadt meg a szemünk.Nem  akartam bemenni,mert hát egyszerűen nem  lehet szavakat találni erre a városra,hogy  milyen,nem lehet éhesen menni,és az édesszájúakra igen veszélyes,de  végül csak  bementünk,de csak megnéztük a sütiket,visszafogtam  magam,csakis a szememen keresztül faltam  fel a világot :) Mikor a kijárat felé vettük az irányt,leszólított  minket egy eladó  fiú,hogy: "Sziasztok!Megkóstoljátok a  teasüteményt?"-magyarul beszélt,magyar srác nyújtotta a  díszes dobozt felénk,és naná,hogy nem bírtam ki,hogy ne kóstoljam meg.A sütemény belseje töltve volt mogyorókrémmel,omlós volt ,de roppanós a külseje,Isteni.Aztán még  beszélgettünk pár szót a fiúval,mondta,hogy nem régóta dolgozik ott,de azóta még nem találkozott magyarokkal,és látszólag nagyon örült :) Telefonszámot cseréltünk,és megbeszéltük,hogy ha van  kedvük a párjával,akkor majd találkozhatunk is akár :)
ebben a sütiboltban dolgozott a  magyar fiú :)

Mikor kiléptük a boltból elkezdett szakadni a jeges eső,szerencsére előtte az ajándékboltban vettünk egy esernyőt,és így megúsztuk szárazon a kirándulást :) Nem  sokáig esett,mentünk szerintem 1,5-2 utcányit és már el is állt,de azért eléggé esett abban a pár percben is,meg is  ijedtem,hogy akkor  most mehetünk is haza,ennyi volt a vasárnapunk?! de  nem így lett hál'Istennek.
A levegőben az eső illat mellett  erősen érződött még amúgy a gofri illata,melyet szintén minden 4-5. ház aljában meglehetett kóstolni,melegen,frissen,sok-sok tejszínhabbal a tetején,friss gyümölcsökkel,csokiöntettel,nagyon jól néztek ki,és az illata is nagyon csábító volt,de ellen bírtam állni,de a  látványával  is jól  laktam szinte :)
Az esernyő alatt álldogálva beütöttük a gyalogos gps-be a világ egyetlen sült krumpli múzeumának a  címét,és pár méterre tőle álltunk,vicces volt,majdnem elmentünk mellette,nem  egy könnyen észrevehető,de mikor meglátod hirtelen,rögtön tudod,hogy biztosan az-az  az épület.Bementünk hát.Gabi imádja  a  sült krumplit,én kevésbé,de  a  belga sült krumplinak valóban nincs párja  kerek e világon.A titkuk,hogy birkafaggyúban sütik a krumplit.Elősütik,hagyják  hűlni,és  3 perc alatt  készre sütik  extra forró faggyúzsírban.A  belépő nem volt  vészes , 6€ volt a felnőtteknek,de kaptunk kupont is,amit beválthattunk a végén a sült krumpli kóstolásnál.Biztos érdekes dolgok voltak írva teremről-teremre a burgonyáról,sajnos elolvasni nem tudtuk,illetve voltak kiállítva a burgonyákon kívül még eszközök is,a kezdetleges dolgok,amikkel vetették  illetve ásták ki a terményt a  földből,voltak kiállítva krumpli bogár fajták,illetve azok  a  rovarok amik tönkre teszik  a növényt, az össze krumpli faj,annak az össze virágzata,fotókon ábrázolva,illetve üveg gömbökbe .
 Pár teremmel arrébb,már nem a  termelésről voltak  kiállítva dolgok,hanem ,hogy milyen eszközökkel szeletelték,pucolták először a krumplit,milyenek voltak  az első krumpli  sütők,edények,kezdetleges  fritőzök.Voltak hangszerek is krumpliból.Volt egy régi kocsi is,amibe belehetett menni,hogy régen milyen volt a  frituur-ös kocsik:
Mára már kicsit sokkal  korszerűbbek,de  alapjaiban véve ugyan ilyen,ugyan úgy készül mint több  száz éve már.Érdekes  volt  látni,hogy milyen  változáson ment keresztül a  krumplis  kis  műanyag  villa,milyen  volt az első,és  milyen  most,de voltak  kiállítva bekeretezett zsíros kockamintás konyharuhák is :P , illetve festmények,hogy évszázadokkal ezelőtt milyenek voltak a frituur-ös -akkor még lovaskocsik-és most milyenek.Sok  sok érdekesség volt  , nekem nagyon tetszett :)

















És hát el  nem  mentünk volna  kóstoló nélkül,kihagyhatatlan szerintem,mondom  ezt úgy,hogy nem vagyok sült krumpli rajongó,csak a belga  sült  krumpli rajongója :))))



Ezután  a csokimúzeumba  szerettünk volna elmenni,el  is mentünk,de kint  állt  az ajtó előtt a sor  vége,így  kihagytuk  a  dolgot,de  vissza fogunk térni,és megfogjuk nézni,biztos  érdekes,de akkor  jobban volt  kedvünk várost nézni :) De  azért készült kép kívülről az épületről :

Innentől kezdve tényleg céltalanul mentünk tovább,és  nézegettük az épületeket,a lovashintókat,a  csónakázókat,a hattyúkat,sétáltunk  jó sokat :)
















Sétán során benéztünk egy  sörgyár  udvarába is,legalábbis azt  gondoljuk,hogy az lehetett,hangulatos kis belső udvar,terasszal,kiülős résszel,tök szép volt:
Ide nem  mentünk be,de  azért megfordultunk sör  boltokban is,felfoghatatlan,hogy mennyi féle sörük van a belgáknak.És mindegyikből van barna,félbarna,és a normál,abból is alkoholos+mentes,na meg ízesített is akad szinte  mindegyikből,és legfőképp meggyes,de most vannak a limitált karácsonyi sörök,meg még kitudja mi ...
sörrel töltött csoki :D

:)

a  bolt  hátulja :)
Volt egy szintén  mesébe illő mézeskalács&kekszes  bolt is,abban a boltban olyan illat volt......
Nagyon édes,már-már émelyítő ,de nagyon nagyon jó,álombéli süti illat  <3
A nagy mézeskalács szíveket láttam  meg először a   kirakatban,naná,hogy nem hagytuk ki...
Először anyának valót láttam meg,a kedvencét,a habcsókot,na de nem  ám picit,hanem nagyot,és nem csak sima volt,hanem volt mogyorós,pisztáciás,és persze csokis is,nagyon szép volt itt is minden,nincs más szó rá,mint a  mesékben :)


Mivel tesóm  imádja az amerikai  csoki darabos kekszet,így neki egy olyat választottunk,de az sem a megszokott méretű,hanem egy hatalmas henger :))) Nagyon nagyon jól nézett ki minden,persze végig kóstoltam volna itt is mindent,de hát így sem vagyok egy kárcsú alkat,disztingválni kellett magam :D Így csupán csak egy caramellás és egy belga keksz ízű csokikockát választottam,amit forró tejben kell majd felolvasztanom,így lesz majd a forrócsoki :) Illetve Gabim mellé tett még egy macaront is és két görbebot nyalókát Vikinek és Nekem is :)

 Egy szappan bolt volt az utolsó hely ahová betértünk,ezt a boltot már ismerjük egy másig városból,vásároltunk  is már ott,így tisztába voltunk az árakkal,nem értek meglepetések,és választottunk egymásnak egy-egy parfüm illatú szappant,aztán az eladó úr mutatta,hogy most van ilyen páros csomagjuk,amiben a szappan mellett egy tusfürdő is van,tök jó áron volt a kettő együtt,így megvettük hát azt is,mondta a bácsika,hogy  melyik milyen parfümnek az hozzáadásával készült,de nagyon sokféle volt,sok félét illatoztunk,így már nem emlékszem,hogy melyik lett a végső választás.A bolt kirakata gyönyörű volt.Szappanból torták voltak ,sütemények,és minden ínycsiklandozó dolog,legszívesebben beleharapna ebbe is az ember,mint mindenben amúgy ebben a városban.De hát a szappan az szappan,nem ehető,de az illat ,az valami egészen csodás volt a boltban.













Összességében nagyon nagyon nagyon jól  éreztük magunkat,
biztos elmegyünk még ide,mert visszahív,és mert biztos ez a város lesz az első amit ajánlani fogok bárki bármit kérdez Belgiumról.
Annyira magával ragadó,annyira szép,és annyira azt érzi az ember,hogy bárcsak abban a korban élt volna mikor nem a turizmusról  szólt a város,hanem csak a hétköznapi életét élte.
Mindenkinek,de tényleg mindenkinek csak ajánlani tudom,kicsinek,nagynak,fiatalnak,öregnek,bárkinek,aki vevő a mesékre,aki imádja a csokit,és aki szeretné megkóstolni a világ legfinomabb sült krumpliját...

Köszönöm a sorsnak,hogy e jeles alakalomból,sikerült eljutnunk Brugge-be,imádom <3
Imádom azt is,hogy  10 éve vagyunk 1 pár a Férjemmel,imádom,hogy imád,és imádom,hogy 10 éve töretlenül teljesíti kívánságaimat,legyen az csak egy ölelés otthon,vagy egy ölelés Brugge-ben <3

4 megjegyzés:

  1. Ez valami mese szép. én is akarok ide menni. gyönyörü

    VálaszTörlés
  2. De jó volt ez a bejegyzés! Szinte ott éreztem magam Veletek! :)

    VálaszTörlés
  3. Bogi, ez tényleg mesebeli város! Nagyon jó volt róla olvasni :)

    VálaszTörlés
  4. Úristen Bogi ezek a helyek!egy álom! <3
    Csokoládét a filmet még (szerintem most meg is keresem) viszont könyvben megvan és Lóci születése előtti,utáni órákban ezt olvastam a kórházban >3

    VálaszTörlés