2012. május 7., hétfő

Szülinapja

A héten lesz a 28. születésnapja a Férjuraságnak.....
Az ajándéka egy kávéfőző lesz,mert már ezért rimánkodik vagy fél éve....
nagy lesz az öröm,biztos vagyok benne,mivel én nem kávézom,így ez a csoda,csakis az övé lesz :D

A probléma ott kezdődik,hogy halvány lila fin..m nincs,hogy mit készítsek az nap kajcsit....jönnek Anyáék is,és Szabináék is,az plusz 5 fő,így leszünk heten....nem tudom mit kellene készíteni....
Bár ha az idő jó volna az erkélyen lehetne rostélyozni,de ha esni fog,hiába fedett a terasz,azért annak mégsem olyan a hangulata...
Mi legyen a "B" terv?

A torta egyértelműen kettő lesz,mert Neki a csoki a kedvence,már amennyire szereti a tortákat,szóval azt eszi meg csak....
Nekünk,a többieknek,meg sütök valamilyen másfélét,vagy valami olyat amit régen ettünk már,és mondjuk itt nem kapható.....na ezt jól megmondtam....
Ennék valami gesztenyéset,de itt nincs püré....ennék valami gyümis habos igazi cukor bombát,de ahhoz nem vagyon olyan nagy mestere a sütögetésnek,hogy ilyesmibe bele vágjak....

Egyszerűen nem tudok semmi jót és egyszerűt kitalálni.....valaki segítseeeeeeeeen!!!!!!!!!

7 megjegyzés:

  1. Igazi gyümi-habos: tejszín felver porcukorral (ízlés szerint) + marcarpone összekever, aztán babapiskótát (előtte áztatni egy kicsit szörpben -> adott ízűben, amilyen gyümölcsöt adsz hozzá) rétegezni tálba, rá a gyümi, majd a krém és így tovább. Még legalább 3x...
    Isteni fincsi és egyszerű, de nagyszerű! Nálunk egy nagy jénaival simán elfogy, pedig sak hárman vagyunk rá... :)
    Ha nem szeretnél rostélyosozni -> karaj bevegetáz, beborsoz, kis víz + olaj alá, mehet be a sütőbe! Ugyanolyan fini! S nem jár nagy kosszal.
    Pussz

    VálaszTörlés
  2. *befed fóliával, 45 perc sütés, aztán grill-funkció amíg megpirul :D (lemaradt)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Kriszti!A sütit tuti kipróbálom;)
    A husi most volt hétvégén olyan....de köszönöm a lelkesedést:)

    VálaszTörlés
  4. Kaja szempontjából a Móvári szeletet tudom ajánlani.....
    natúr husi (lehet mármilyen, ízlés szerint) sonka (gépsonka szelet), gomba, sajt
    a gomba inkább paprikás-hagymás-füszeres, mint tejszínes, ill. ne konzerv gomba, mert attól se ize se büze....megéri a sok macerát, inkább friss gombából csináld,de ki hogyan szereti.....
    nagy sláger nálunk a lasagne is mostanában, igaz kicsit hétköznapi kaja, de ízlés szerint bármivel fel lehet dobni, és akár még mutatósnak is nevezhetö....
    de ha már a rétegelt dolgoknál tartunk, van egy nagyon tuti kis kalóriabombám.....csibe v. pulykamell kell hozzá, bacon meg sok-sok sajt...bacon a jénai aljába, rá sajt, rá husi (vagy natúr, vagy én pl. lisztbe meg tojásba azért beleforgatom, úgy még szaftosabb, és a tojás meg a sajt jól összesül) aztán megint sajt megint husi (2-3 réteggel is mutatós már) végül az utolsó sajt fölé bacon megint....na ez aztán tényleg nagyon mutatós, és szuper fincsi;)

    VálaszTörlés
  5. soha nem használok konzervet,sem befőttes dolgokat....fújjjj,miket gondolsz Rólam...bleee :D
    Viccet félre téve,a sajtos husis ötleted nagyon bejön,milyen egyéb fűszereket használsz,illetve meddig sütöd,hány fokon?köretnek mit ajánlanál,mert mondjuk a sajt az már magában elég tömény gondolom...valami könnyű sali esetleg?

    VálaszTörlés
  6. hát én a Móvári szeletet épp tegnap csináltam meg, majd küldök róla képet FB-on, de amíg megpucoltam meg felvagdaltam az 1 kg gombát, majdnem megöszültem, és közben gondoltam sokkal okosabb az aki konzeveset használ, no de soha nem lesz olyan ízélményben rész:D
    szóval, örülök hogy megtetszett a rakotthusi ötletem.....én nem nagyon szoktam füszerezni pluszban, a husit besózom ill. a tojásba is teszek sót, esetleg egy kis borsot tudok még elképzelni, de igazándiból ha fincsi sajtot használsz (én szoktam néha egy kis füstöltet is reszelni hozzá) akkor olyan sok plusz ízre nincs is szükség....meg ugye a bacon is ízesít;)
    én a melleket nem nagyom egészben, középvastag szeleteket vagy akár darabkákat használok fel (mert ha túl vastag a husi, akkor szárazabb lesz, meg sokkal tovább tart a sütés is)
    azt ne kérdezd meddig sütöm.....nem tom, soha nem receptekböl fözök, gondolom ha a bacon a tetején megpirult akkor már jó, habár lehet azt kicsit késöbb is a tetejére tenni, hogy nehogy nagyon megégjen....úgy sacc per kb. olyan 40 perc körül számolhatsz meg olyan 180°C körül, hogy ne is túl gyorsan, meg ne is túl lassan süljön......
    én egyszer elkövettem a hibát, hogy még kis tejszínt is öntöttem a rétegek közé, vagy a tetejére (már nem emlékszem) de attól nem lett túl guszta mert az alján túl sok lé jött össze, ugye a sajt is zsíros, a bacon-böl is sül ki kevés, meg még a tejszín is....
    köretnek amúgy a rizst és hasábkrumplit ajánlanám, de csak azért mert nem vagyok az a salis típus:D

    VálaszTörlés