2011. december 7., szerda

Anya féle máktorta

Anyának van egy kézzel írott már besárgult lapokkal,és foltokkal teli süteményes könyve.
Ott találtam a réges-régi receptet,ahogy még anya csinálta kiskoromban ,én meg csak megpróbáltam mindig utánozni,innen-onnan szerzett hasonló receptekkel,de ma rátaláltam az eredetire,és nem kellett könyörögni,hogy kipattanjak az elhúzódott reggeli lustálkodásból,és nekiálljak....
Lám kész is lett:

És felvágva:
Krémes,és habszerű,és édes,és nagyon nagyon nagyon finom lett....

És végül a recept:

Hozzávalók:                      200g vaj vagy margarin
                                        150g cukor
                                        1 tasak vaníliás cukor
                                        6 tojás
                                        1 tk. sütőpor
                                        150g őrölt mák
                                        70g őrölt mandula
                                        1 csapott tk. fahéj
                                        lekvár

Elkészítés:                        A vajat a cukorral,vaníliás cukorral és a 6 tojássárgájával elkeverjük,az őrölt        mákot összekeverjük a sütőporral,hozzákeverjük a vajas keverékhez adjuk.A mandulát összekeverjük a fahéjjal,és ezt is elkeverjük a már mákos-vajas masszával.Ezeket jól összedolgozzuk,és hozzá kanalazzuk a kemény habbá vert tojás fehérjét,reszelhetünk bele citrom vagy narancs héjat,ízlés szerint.
Kivajazott-lisztezett sütőformába öntjük.
Sütési hőmérséklet:
                              elektromos sütőben:150 fokon
                              légkeveréses sütőben:130 fokon
                              gázos sütőben:2. fokozaton
(előmelegített sütőben)

Sütési idő: kb.:60-70 perc


Miután megsült lekvárral,dzsemmel lehet ízlés szerint locsolgatni:)

Mindenkinek jó étvágyat hozzá!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon tutin néz ki, biztos nagyon finom is...el is lopom a receptet, ha nem bánod;)
    csak egy kérdés: mivel vontad be kívülröl?
    Olyan világosnak tünik a tésztája, mintha nem is mákos süti lenne....
    jah, és még valami: nem szárad ki, hogy ilyen sokáig és ilyen alacsony höfokon van sütve?

    VálaszTörlés
  2. Hű, ez nagyon nagyon jól néz ki. Én amúgy is nagy mák rajongó vagyok. Biztos ki fogom én is próbálni. :)

    Niki(niki85 weddingsről) :)

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok Lányok!
    Niki,örülök,hogy olvasol,tényleg ha valaki szereti a mákos,annak ez a süti egy mennyország...
    Tail:) Nem vontam be semmivel a külsejét,csak így sikerült a kép,a vaku miatt:)
    Egyáltalán nem szárad ki,nagyon lágy és puha:)

    VálaszTörlés