2011. december 14., szerda

Karácsonyi sütik próbája

Mivel nem vagyok valami hatalmas sütőművész,de még amatőr szinten sem ,így úgy gondoltam keresgélek olyan recepteket,amiket nem kell sütni,mert akkor azt nem lehet elrontani:D
Nos első körben megcsináltam a banánhalmazt.
Annyiból áll,hogy a babapiskótát elosztottam négy kis darabra,és két kis darab közé raktam egy banánszeletet,átszúrtam fogvájóval,belemártottam csokiba,és szórtam rá cukordrazsét.
Én mint tapasztalatlan kezdő sütikészítő,ráraktam egy tálcára és vártam másnap a csodát...ízre csoda is volt,meglágyult,megpuhult nagyon finom volt,de az alsó piskótaréteg leragadt a csoki miatt a tálca aljára....
Szóval ha legközelebb csinálom,némi módosítások lesznek vele...
Sütőpapírra rakom,gyengébb csokiba forgatom,mert ez a 70 akárhány százalékos ,csak anyának ízlett kimondottan,és még teszek próbát a pudinggal is,mert csoki helyett abba is bele lehet mártogatni...
Szóval a kész "süti" ilyen lett:

Másodsorban ma pedig megcsináltam a raffaellot.

Hozzávalók: 1 dl víz
                   15dkg cukor
                   2 csomag vaníliás cukor
 ezekből szirupot főzni,hagyni kihűlni,majd ha kihűlt,hozzáadni:
                  15 dkg kókuszreszelék
                  13dkg olvasztott vaj
                  20 dkg tejpor
 ha ezeket is beleraktuk,jól összegyúrjuk,hogy egybe álljon,és 2 órát pihentetjük hidegen.
Két óra múlva vizes kézzel gombócokat formáltam,a közepébe pirított mandulát raktam,és belehempergettem kókuszba és már kész is lett.






11 megjegyzés:

  1. De jó!!!
    Pont a héten kérdezte Gábor (mikor csináltam a fránya kókuszgolyókat), hogy mikor csini raffaellót???
    Ööö... majd keresek vmi jó receptet...
    Itt a recept! Mentve... Köszi! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez a raffaello recept egészen jól hangzik....
    szerintem nagyon könnyü még a Tiramisu is....ill. az összes babapiskóta felhasználásával készült édesség, mert így nem kell a piskótatészta sütésével bajlódni;)
    én is épp könnyed recepteket kerestem, és találtam is párat....
    pont a te blogod által találtam rá a Kreatorta-s és Andi konyhája-s receptekre
    mi nagyon szeretjük a túrós cuccokat pl. Fanta szelet, meg a gyümis túrótortát igaz kicsit nyáriasabb édességnek számít(abból mindkét blogon van recept)
    ill. másik 2 kedvenc recept Andi csokis pöffetegje és a Kreatortás csokis keksz
    ezeket mindenképp ki szeretném próbálni

    VálaszTörlés
  3. Még sose csináltam raffaellót, de nagyon jól néz ki, és nem túl tűnik bonyolultnak sem. Ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
  4. na már ezért megérte leírnom,örülök:)

    VálaszTörlés
  5. jajj, de jóóóó! raffaello! épp mostanában jutott eszembe, hogy kellene csinálni, na most már a recept is megvan, szoríts, hogy találjak itt Skóciában is tejport!!!! ;)

    VálaszTörlés
  6. képzeld én teljesen feladtam,mikor megláttam,hogy tejpor kell hozzá,áh,mondom ez akkor mehet a süllyesztőbe,mert itt nincs olyan....még az nap megyünk a boltban a sorok között,és megpillantottam...áh,mondom ilyen nincs:)és még is:)
    szurkolok:)

    VálaszTörlés
  7. tejpor meglett, raffaello a hűtőben pihen holnapig! Isteni lett!!!! KÖSZI a receptet! ♥

    VálaszTörlés
  8. Készül a raffaello, óóóó! :)

    VálaszTörlés
  9. jajjj én is egész nap sütöttem,kivagyok,asszem megyek is aludni,boldog karit puszi mindenkinek:)

    VálaszTörlés